Onze zorgverleners gebruiken het Ketenzorg Informatiesysteem (KIS) van Vital Health, Coordinate. Dit is een multidisciplinair informatiesysteem voor integrale zorg. Het systeem helpt bij de behandeling van patiënten met chronische aandoeningen en Ouderenzorg. Het digitaal platform Ouderenzorg in Coordinate biedt praktijkondersteuners en hun ketenpartners ondersteuning rondom de screening van ouderen. Hierbij staat het individueel behandelplan, gebaseerd op de richtlijnen van NHG en Laego, centraal. Het doel is zo snellere en betere zorg te leveren aan de patiënt en tegen lagere kosten. Samen met alle zorgaanbieders in de gehele zorgketen leveren we zo de juiste zorg op de juiste plaats.
In het digitaal platform ouderenzorg kunnen de betrokken zorgverleners informatie vanuit andere zorgverleners inzien en zelf ook informatie toevoegen. Per “soort ketenpartner” is vastgesteld welke informatie ingezien en toegevoegd kan worden. Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van het digitaal platform ouderenzorg.
Je kunt je opgeven voor een voorlichtingswebinar. Deze webinars worden regelmatig georganiseerd. Bel onze Consulent Ouderenzorg (tel: 0513 65 67 70) of mail ons via het contactformulier of de pagina Contact .
Account aanvragen:
Stap 1: je vraagt een account aan voor Coordinate via het aanvraagformulier VH Coordinate account.
Stap 2: je stuurt dit formulier naar helpdesk@ketenzorgfriesland.nl.
Stap 3: je ontvangt de inloggegevens en de handleiding om met Coordinate te kunnen starten.
Stap 4:je gaat naar het inlogscherm van VitalHealth Coordinate om in te loggen.
Bij het opstarten van de digitale samenwerking via VitalHealth Coordinate is het van belang dat de betrokken zorgverleners afspraken maken over de inrichting van de samenwerking. De praktijkondersteuner kan jou toevoegen aan het zorgteam van een oudere.
We werken aan uitwisselingsmogelijkheden tussen VitalHealth Coordinate en de gangbare informatiesystemen van bijvoorbeeld de thuiszorg. Deze uitwisseling is helaas nog niet mogelijk. Dit betekent dat ketenpartners nu nog zowel in hun eigen systeem als in VitalHealth Coordinate moeten inloggen en een aantal zaken dubbel moeten registreren. Tegelijkertijd is het dan niet meer nodig om via andere communicatiemiddelen informatie te delen. De praktijk leert dat je hiermee al veel tijd kunt besparen. Daarnaast geeft het gezamenlijk werken in één dossier duidelijkheid en transparantie over de gemaakte afspraken.
Handige tips Platform Ouderenzorg